torstai 8. elokuuta 2013

#12 Pitkä postaus,paljon kuvia+video

Tästä pääset "minä ja Rondo" videoon :).

Moi taas pitkästä aikaa. Blogissani on ollut nyt vähän hiljaista, koska lähdimme sunnuntaina serkkujen luo, Siuntioon, enkä voinut postailla.
       Sunnuntaina ja maanantaina emme tehneet mitään erikoista. Käytiin uimassa, vaikka olenkin allerginen järvivedelle. Tiistaina lähdin Helsinkiin, kaverini Millan luokse. Ensin menimme Itäkeskukseen ja käytiin joissain kapoissa ja sitten syömässä. Hölmö kun olen, en ollut tajunnut ottaa rahaa mukaan...
        Sitten mentiin Millan luokse. Voiii kun niillä oli söpö rottweiler, Justus. Myöhemmin käytettiin Justusta lenkillä ja uimassa, koirien uimaranalla.

Söpö pikku pentu :3

Illalla katsottin Scary Movie ja syötiin sitä hyvää Ben&Jerry's jäätelöä. Seuraavana päivänä käytiin syömässä Picknicissä, Kampissa. Ostettiin jostain kojusta semmosia hyviä toffeemöykkyjä. Ne oli kyllä hirmu kalliita.

Iltapäivällä mentiin ratsastamaan Millan vuokrahevosella, Rondolla. Aikataulu oli aika tiukka, mutta kerettiin kuitenkin. Rondo oli laitumella, joka oli jonkun matkan päässä tallista ja kentästä. Haettiin hevonen laitumelta ja laitettiin se valmiiksi. Pienen varustesekoilun jälkeen lähdettiin ratsastamaan Rondoa kentälle. Meidän piti mennä asfalttitietä pitkin sinne tallille. Minä ratsastin ja Milla käveli.
          Rondo oli koko ajan aika jännitynyt ja yhdessä vaiheessa hyppäsi sivullekkin. Autot olivat ihan ok, mutta moottoripyöriä ja polkupyöriä se jäi kyttäilemään. Pimeä tunnelikin meni ihan hyvin, vaikka siellä kaikukin kaikki äänet. Tunnelin jälkeen päästiin tallille.
         Menin ensin alkukäyntejä pitkin ohjin, mutta siitä ei oikein tullut mitään kun heppa jäi kyttäilemään kaikkia joita kentän viereisellä tiellä liikkui. Sitten ruvettiin tekemään pääty-ympyröitä ja voltteja ravissa.

Ratsastuskuvat (c) Milla Holm

Kun olimme ravanneet jonkin aikaa, aloimme laukkaamaan. Rondo oli ihan innoisaan laukaamisesta. Toisella pitkällä sivulla laukattiin ja toisella sivulla piti mennä pohkeenväistöä. Siitä ei oikein tullut mitään.
Koska 1. Milla, joka piti minulle tuntia, neuvoi että minun pitää väistää uralla. Sellaista emme olleet koskaan aikaisemmin olleet tehneet tunneilla.
2. Rondo ei malttanut keskittyä yhtään ja halusi vain laukata.
Jossain välissä vaihdettiin suuntaa ja pohkeen väistön tilalle tehtiin pysähdys ja ravissa voltti.

Mentiin hetki ravia ja käyntiä, ja sitten otettiin satula pois. En ollut mennyt pitkään aikaan ilman satulaa, joten, varsinkin ravissa, meinasin koko ajan tippua. Laukka meni kyllä yllättävän hyvin.

En ainakaan meinannut tippua :D. Onneksi Rondo oli niin kiltti poika että hidasti käyntiin.

Ilman satulaa oli kyllä kiva mennä. Kun minä olin ratsastanut tunnin, oli Millan vuoro. Minä pidin vähän niinkuin tuntia, mutten ollut kovin hyvä siinä...

Tunnin jälkeen Milla ratsasti Rondon takaisin ja minä kävelin. Muuten Rondo meni kai aika hyvin, mutta kerran se säikähti pyöräilijää joka tuli takaa päin.
Perillä otettiin Rondolta varusteet pois ja laskettiin se takaisin laitumelle.

Millan isä vei minut takaisin Siuntioon serkkujen luo. Kello oli jo puoli yksitoista kun pääsin sinne, mutta kivaa oli. Jossain välissä Milla varmaan tulee meille.

Tänään menen Vehmaan tallille, ratsastustunnille, mutta katsotaan jaksanko postailla siitä...
Yritin upottaa videon tänne, mutta se ei toiminut :(.
Tässä linkki videoon: http://www.youtube.com/watch?v=XZFbADIxhbU&feature=youtu.be